Home Bijlessen
Bijlessen
Overvolle klassen en weinig persoonlijke aandacht in het reguliere onderwijs zorgen ervoor dat een eenmaal opgelopen achterstand vrijwel niet meer in te lopen is. In dat geval is een eigen docent, die samen met jou door de stof heenloopt en wèl de tijd heeft om alles in jouw eigen tempo uit te leggen, een uitkomst.

Stichting Witte Tulp biedt scholieren uit het voortgezet onderwijs de mogelijkheid zich te laten bijspijkeren in schoolvakken waar ze mee worstelen. In het vrijwilligersbestand van Stichting Witte Tulp zitten voldoende gekwalificeerde docenten die de scholieren kunnen motiveren om vak onderdelen te leren beheersen. De bijlessen bieden herhaling en verdieping van de lesstof op school, maar geven daarnaast ondersteuning zodat de leerlingen met een zekere voorsprong de lessen op school kunnen volgen.

Bijlesklassen bestaan uit vijf scholieren, zo homogeen mogelijk samengesteld naar schooltype en opleidingsniveau. De aanpak is een combinatie van individuele begeleiding en klassikale uitleg. Elke week neemt de docent met elke leerling het huiswerk, de vragen die de leerling daarover heeft en de studieresultaten door. Daarnaast geeft de bijlesdocent uitleg over kwesties waar alle deelnemers moeite mee hebben.

Lees hier de Algemene voorwaarden van schooljaar 2015-2016.