Home Bijlessen Huiswerkbegeleiding
Huiswerkbegeleiding

Heb je moeite met het maken van de huiswerkopgaven? Vind jij wiskunde ook zo vervelend? Of wil je je schrijfvaardigheden verbeteren? Geen probleem, Stichting Witte Tulp helpt jou graag!

De klassen voor de huiswerkbegeleiding bestaan maximaal uit vijf scholieren, zo homogeen mogelijk samengesteld naar schooltype en opleidingsniveau. De middelbare scholieren nemen zelf de eigen schoolboeken en huiswerkopgaven mee. Tijdens de huiswerkbegeleiding krijgt de leerling hulp en uitleg over de stof, zodat de leerling sneller en effectievere de stof kan beheersen en de opgaven kan maken.

De aanpak is een combinatie van individuele begeleiding en klassikale uitleg. Elke week neemt de docent met elke leerling het huiswerk, de vragen die de leerling daarover heeft en de studieresultaten door. Daarnaast geeft de bijlesdocent uitleg over kwesties waar alle deelnemers moeite mee hebben. Door deelname aan huiswerkbegeleiding presteren leerlingen beter op school, zijn zij meer gemotiveerd om naar school te gaan en leren zij op een gestructureerde manier huiswerk te maken.

De huiswerkbegeleiding vindt plaats op twee dagen in de week (dinsdagen en donderdagen) en heeft per dag een duur van 1.5 uur.