Home Evenementen SWT
Evenementen
Gedurende het schoolseizoen organiseert Stichting Witte Tulp een breed scala aan educatiegerelateerde evenementen. Het jaarlijkse Wetenschapsfestival in science center NEMO vormt het absolute hoogtepunt. Tijdens dit bèta-evenement presenteren enkele honderden kinderen hun bijzondere en vaak  innovatieve projecten met betrekking tot wetenschap en techniek. Met jaarlijks meer dan 15.000 bezoekers en meer dan 150 betrokken vrijwilligers is dit met recht een groots sciencefeest!

Naast het Wetenschapsfestival houdt Stichting Witte Tulp een maal per jaar een prijsuitreiking. Tijdens deze avond worden leerlingen en vrijwilligers in het zonnetje gezet, tevens zijn er optredens van de verschillende Talentenclubs.

Met enige regelmaat organiseert de stichting schaaktoernooien in samenwerking met de schaakbond (KNSB). Daarnaast is het gebruikelijk dat een aantal keer per jaar een Kennisquiz en een fotowedstrijd wordt gehouden.

Tijdens de Cito 3-daagse worden leerlingen uit groep acht uitgebreid voorbereid op de Cito-toets. Ook kent de Stichting de Entree 4-daagse, speciaal voor de groep zeven leerlingen.

Wetenschapsfestival
Witte Tulp Prijzenfestival