Home Nieuws Algemeen
Informatieavond CITO groep 7en 8 en Voortgezet Onderwijs

Stichting Witte Tulp Amsterdam-Noord organiseert op 10 februari 2017 een informatieavond voor de ouders van groep 7 & 8.

Zit uw kind in groep 7 of 8 en weet u niet hoe de cito toetsen effect heeft op het schooladvies?

Heeft u moeite met het kiezen van de juiste middelbare school voor uw kind? Heeft u andere vragen over het schooladvies voor de middelbare school:

Witte Tulp is gestart met Junior English in Amsterdam-Noord

Cursus Engels volgen in Amsterdam-Noord? Zit jij op groep 5,6,7 of 8? Wil jij graag Engels leren spreken?

Tijdens onze lessen geldt:

• Elke week 2 uur les.
  • Doeltaal is voertaal, er wordt alleen Engels gesproken.
  • Lessen gericht op spreekvaardigheid.
  • Aandacht voor lezen en schrijven.
  • Elke week nieuwe Chunks die we oefenen in groepsgesprekken.

Junior English is 12/13 november gestart!

De leerlingen hebben hun eerste les gehad. Dit was heel leuk en spannend. Zij hebben veel nieuwe woorden geleerd en zijn zelfs begonnen met "to be". Aan het eind zaten we allemaal in een cirkel voor een groepsgesprek. De leerlingen kunnen al heel wat vertellen. Zij hebben in hun Engelse schriftje al aantekeningen gemaakt, die gaan ze goed leren voor volgende week.

Leadership Academy bezoekt Coby van Berkum

De leerlingen die deelnemen aan de Leadership Academy bij Stichting Witte Tulp Amsterdam-Noord hebben de afgelopen weken kennis vergaard over de bestuurlijke taken van de gemeente Amsterdam. De leerlingen leerden over de verschillende taken van de burgemeester, de raadsleden en de wethouders.

Op woensdag 24 mei gingen de leerlingen op een educatieve excursie naar  het Stadsdeelkantoor Amsterdam-Noord. Daar konden zij vergaarde kennis van tijdens de lessenreeks ook in de praktijk te ervaren.

Stichting Witte Tulp Amsterdam-Noord is verhuisd

Eindelijk is het zover, na 8 jaar zijn wij verhuisd! Wegens nieuwe bouwplannen van de gemeente op de Parlevinker zijn wij genoodzaakt geweest om te verhuizen.

Vanaf april 2016 is Stichting Witte Tulp gevestigd in het schoolgebouw van Hogelant College. Wij kijken er naar uit om jullie op ons nieuwe locatie te mogen ontvangen.

Groep 8+ bezoekt MML

De groep 8+ leerlingen van Stichting Witte Tulp hebben op zaterdag 12 december een bezoek gebracht aan het MML in Amsterdam. De toekomstige middelbare scholieren hebben hier een rondleiding gekregen en mochten meedoen aan twee workshops.

Bij de eerste workshop zijn de leerlingen samen met wiskundedocent dhr. Al aan de slag gegaan met wiskundige sommen. Na afloop van deze les hebben de leerlingen tijdens de tweede workshop ervaring kunnen opdoen met Lego Robotica. Tijdens het nuttigen van een glaasje limonade en koekjes hebben de leerlingen tijdens deze workshop de basis geleerd van Lego Robotica. Hierna mochten ze in groepjes van drie leerlingen werken aan een eigen robot!

De leerlingen hebben erg genoten van beide workshops. Wij bedanken het MML nogmaals voor deze inspirerende middag!

Er zullen nog diverse middelbare scholen bezocht worden zodat leerlingen een goed beeld kunnen vormen.

Excursie Moviepark Germany

De leerlingen en docenten hebben weer genoten! Zaterdag 20 juni 2015 stond de laatste activiteit van het jaar op het programma: Excursie naar Moviepark Germany. Er waren in totaal 70 aanmeldingen waaronder ouders en docenten.

Om 7:30 uur was het schoolplein van de basisschool Witte Tulp het verzamelpunt voor de 2 uur durende rit naar het attractiepark. In Movie Park werden de shows goed bekeken en de attracties veelvuldig uitgeprobeerd, maar Dora's Big rivier adventure was toch echt de favoriet!

Na een mooie dag werd er 's avonds weer huiswaarts gekeerd.

Klik hier om de foto's te bekijken!

Wij zijn verhuisd!

Sinds kort is onze hoofdvestiging Amsterdam-West verhuisd naar het schoolgebouw van Basisschool Witte Tulp.

Adres nieuwe locatie: Koos Vorrinkweg 3, 1069 JR Amsterdam. We zien er naar uit u te mogen ontvangen op onze nieuwe locatie.

AED certificaat is binnen!

Amsterdam – Op maandag 27 oktober 2014 hebben tien  vrijwilligers van Stichting Witte Tulp een reanimatiecursus gevolgd.

Om 18:00 uur ‘s avonds stonden deze enthousiaste vrijwilligers  voor het Sint Lucas Andreas ziekenhuis om alle informatie van de AED cursus om te vormen naar de praktijk.

De AED staat voor Automatische Externe Defibrillator en is een draagbaar apparaat dat elektrische schokken geeft aan slachtoffers van een hartstilstand. Op steeds meer plekken zoals winkelcentra, sportscholen of op het werk hangen deze AED- koffers. Deze koffers zijn aan het groen- witte logo te herkennen.

Stichting Witte Tulp kan met succes vermelden dat een deel van haar vrijwilligers de officiële uitreiking van de AED certificaten behaald hebben! Het overige deel van de vrijwilligers zullen deze cursus aan het einde van november volgen.

Leraren in het zonnetje gezet!

Amsterdam – Maandag 6 oktober 2014 was het de Nationale Lerarendag. Op deze dag zijn de leraren in het zonnetje gezet. Ze hebben geschenken gekregen ter waardering voor hun werk.

Ook Stichting Witte Tulp heeft deze bijzondere dag niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Op deze speciale dag hebben vrijwilligers van de Stichting 300 rozen uitgedeeld aan vele docenten van verschillende basisscholen in Amsterdam en de Hogeschool iPabo.

De docenten reageerden heel enthousiast en een paar waren zelfs vergeten dat het de Lerarendag was. Onze vrijwilligers hebben de leraren deze belangrijke dag mooi laten herinneren!

Stichting Witte Tulp feliciteert nogmaals alle docenten met hun Lerarendag!

Witte Tulp leerlingen hebben met veel liefde roosjes overhandigd aan onze ouderen

Ieder jaar bezoekt Stichting Witte Tulp bejaardenhuizen om bij onze leerlingen en begeleiders bewustzijn te creëren over het zijn van een actieve deelnemer in onze sociale maatschappij. Ook afgelopen moederdag was een niet te missen kans om de kinderen het gevoel van participatie aan te leren. Aan de kinderen werd verteld dat de ouderen veel waarde hechten aan bezoekjes en deze enorm waarderen.

Het werd ook erg sentimenteel tijdens het lezen van gedichten, die  speciaal zijn voorbereid door de leerlingen. Ook voor de begeleiders is het niet gemakkelijk geweest om te zien hoe emotioneel de ouderen werden.

Minstens één keer per jaar verdienen deze mensen om bezocht te worden. Wij zijn Stichting SHDH zeer dankbaar omdat zij ons deze gelegenheid hebben gegeven.

<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 1 van 14