Home Nieuws Talentontwikkeling
Talentontwikkeling
Leadership Academy: het oprichten van een politieke partij

Afgelopen 6 weken hebben de leerlingen van de Leadership Academy gewerkt aan een project, namelijk: het oprichten van een politieke partij. Zij hebben eerst kennis opgedaan over de staatsinrichting in Nederland en daarbij verschillende leiderschapsvaardigheden, zoals presenteren, debatteren en onderhandelen geoefend. Zij hebben geleerd wat een standpunt is en hoe zij dit standpunten kunnen onderbouwen met argumenten. Tevens hebben zij geleerd hoe je een onderwerp van verschillende kanten kunt bekijken.

De kinderen werden verdeeld in twee groepen die beide een politieke partij hebben opgericht, namelijk: ‘De Milieu Kinderen (DMK)’ en ‘de Partij Tegen de Oorlog (PTdO)’. DMK heeft zich voornamelijk gericht op het onderwerp milieu en de PTdO op veiligheid en oorlog. De leerlingen hebben allemaal stuk voor stuk een bijdrage geleverd aan het vormen van standpunten en de daarbij aansluitende argumenten om de lijsttrekker en voorzitter te voorzien van informatie. De voorzitters hielden presenteerden de standpunten over deze actuele problemen  aan de directeur en twee docenten van Stichting Witte Tulp Amsterdam Noord.

Daarna kon de verkiezingscampagne beginnen. Ter voorbereiding hebben de leerlingen zelf creatieve ideeën bedacht om tijdens de campagne indruk te maken bij de kiezers, zoals: flyers, brochures, badges en sleutelhangers met het logo van de partij. Daarnaast hebben zij allemaaal een speech voorbereid om kiezers naar zich toe te trekken. Op 14 februari 2016 werden alle ouders uitgenodigd om als kiezer op te treden tijdens de verkiezingscampagne. De leerlingen mochten de kiezers benaderen om hen te informeren over hun partij en de ingenomen standpunten. De leerlingen hadden in de JASTIN Leadership Academy lessen geleerd ‘hoe’ je indruk kunt maken op een persoon. Deze nieuwe vaardigheden hebben zij succesvol toegepast tijdens de verkiezingscampagne.

Beide partijen hebben hard hun best gedaan, maar er kon er maar een de winnaar zijn. Het was een nipte overwinning, want van de 25 te vergeven stemmen heeft PTdO met 14 stemmen tegen 11 gewonnen van DMK.

Wij bedanken de ouders, de docenten en in het bijzonder de leerlingen voor hun actieve inzet en bijdrage.

Zie facebook-pagina voor de foto's.

Wie wordt de VOORLEESKAMPIOEN van SWT-west?

Uit de groepen 5 t/m 8 hebben wij leerlingen geselecteerd voor de voorleeswedstrijd die zal plaatsvinden op onze stichting.

De eerste selectie vond plaats op 28 mei 2011. De leerlingen hebben allemaal in hun eigen klas vijf minuten voorgelezen uit een zelf gekozen boek. Vervolgens zijn de beste voorlezers uit de klas geselecteerd.

De geselecteerde leerlingen zijn als volgt;

Groep 6
Burak Celik
Ceren Topak
Enise Comce
Dilara Erdogan
Manmeet Shergill

Groep 7
Kursat Yildiz
Merve Süngür
Dania Alsudani
Zeynep Arikan
Azra Kaya
Rabia Kilinc
Ridvan Mert

Groep 8
Alanur Kursun
Amrit Shergill
Ahmet Aksu
Musa Ocal
Nuraleyna Kocdas

Het doel middels deze wedstrijd is om kinderen via voorlezen enthousiast te maken voor het lezen van boeken.

De grote FINALE is op 11 juni! Op deze dag zullen we eerst een HALVE finale houden waarbij VIJF leerlingen worden geselecteerd die vervolgens verder gaan strijden om de titel VOORLEESKAMPIOEN SWT-WEST 2011!

Witte Tulp op Rembrandtparkfestival
Afgelopen 10 oktober 2010 vond in het Rembrandtpark het vijfde Rembrandtparkfestival plaats. De Witte Tulp Mediaclub en Schaakclub waren hierbij aanwezig. Buurtbewoners en mensen die het park een warm hart toedragen konden tijdens het festival genieten van muziek, dans, theater en kinderworkshops. Met mooi en zonnig weer en een divers publiek was het een zeer gezellige dag. De Mediaclub heeft bezoekers van het festival gefotografeerd, kijk gauw of jouw foto erbij zit.

Klik op onderstaande foto om naar de fotogalerij te gaan.

DSC02007.JPG

Hier vindt u meer informatie over het Rembrandtparkfestival