Home Weekendschool Cito en Nio toetsen
Cito en Nio toetsen
De Cito- en Nio-toets zijn belangrijke momenten tijdens de basisschoolcarrière van een leerling en juist dan werpt een intensieve begeleiding haar vruchten af. Stichting Witte Tulp is daardoor vrij snel gestart met deze zogeheten Cito- en Niotrainingen.

Leerlingen presteren wellicht goed in de reguliere lessen, maar door druk of andere zaken kunnen zij minder presteren tijdens het afleggen van deze toetsen. Het is niet zelden gebeurd dat hierdoor een leerling die onder normale omstandigheden goed presteert, eindigt met een advies dat niet past bij zijn of haar capaciteiten.

De trainingen maken deel uit van de Weekendschool en worden in groep 7 gegeven vanaf de voorjaarsvakantie en in groep 8 tot de Cito eindtoetsen. Zo heeft een leerling die in groep 7 en 8 heeft meegedaan aan de Weekendschool eveneens een jaar lang op een doordeweekse dag toetsbegeleiding gehad. Voor leerlingen die niet aan de Weekendschool deelnemen zijn er extra gelegenheden in de schoolvakanties om toetsbegeleiding te krijgen.