Home Weekendschool Cito- en Entreetrainingen
Cito- en Entreetrainingen

Stichting Witte Tulp verzorgt op elke woensdag een training voor de leerlingen die zich voor Weekendschool inschrijven.

Citotrainingen
De trainingen voor de groep 8 leerlingen houdt in dat de groep van 8 leerlingen 16 weken lang trainingen zullen krijgen, dus 32 lessen.

De trainingen op de woensdagen hebben een duur van 1,5 uur. De leerlingen zullen verschillende opdrachten (taken) maken en vervolgens zullen deze behandeld worden. De taken die de leerlingen maken zijn gevarieerd. Meest wordt er een Taal Taak en een Rekenen Taak geoefend. Om de week wordt er ook geoefend met het onderdeel ‘Studievaardigheden’.

De leerlingen die op de zaterdag Weekenschoollessen volgen, dienen op de woensdag om 14.00 uur aanwezig te zijn voor de woensdagse trainingen. De training eindigt om 15.30 uur.

De leerlingen van de zondaggroep volgen de trainingen van 15.45 t/m 17.15 uur.

Entreetrainingen
Na de Citotoets richt de stichting zich volledig op de groep 7 leerlingen.

De inhoud van de Entreetraining is vergelijkbaar met die van de Citotrainingen.

De trainingen voor de groep 7 leerlingen houdt in dat de groep van 7 leerlingen 10 weken lang trainingen zullen krijgen, dus in totaal 20 lessen.

Aan het einde van de training krijgen de leerlingen de opgaven altijd mee naar huis.